horabaixa-teatre-la-carn-invicta-molinsHorabaixa Teatre LA CARN INVICTA amb direcció de Manuel Molins a partir de poemes de Vicent Andrés Estellés

Vídeo. Horabaixa Teatre LA CARN INVICTA 1998. Francesc Alfonso

Recital de poesia a partir d’escrits de Vicent Andrés Estellés. Dirigit per Manuel Molins.
Estrenat al Teatre Micalet l’any 1997, amb Pau Esteve i l’actriu Creu Hernàndez. Després s’integrà l’acordiò diatónic i la flauta travessera d’Amadeu Vidal.

Horabaixa Teatre LA CARN INVICTA direcció de Manuel Molins

MOLINS CASAÑA, Manuel (Montcada 1946). Autor i director teatral. Tot i que la família es va traslladar ben prompte a Alfara del Patriarca i és ací on cal situar les seues arrels. Cursà diferents estudis en les universitats de Santo Tommasso de Roma i de València on es llicencià en Filosofia i Lletres. La seua formació teatral, és producte d’una activitat intensa, continuada i independent, amb la realització de cursets amb prestigiosos professionals tant de l’Escola d’art de Madrid com de la de Barcelona. Actualment és professor de secundària i dramaturg. Va ser membre del Consell Assessor de Teatre de la Generalitat Valenciana i de la Comissió de Dramatúrgia del Centre Dramàtic de la Generalitat Valenciana. Així mateix, va ser professor de Dramatúrgia de l’Escola Superior d’Art Dramàtic i Dansa de València. Fundà el Grup 49 de teatre amb el qual participà en el moviment de Teatre Independent. Aquest grup, intentà la recuperació de la llengua i cultura pròpies del País Valencià, tractant de bastir una àmplia base dramatúrgica que conjugarà elements tradicionals com el “sainet” valencià modern o la història ocultada amb components europeus (Beckett, Brecht…). Participà en el Festival Internacional de Teatre Independent de Sant Sebastià i en diversos encontres amb els grups més significatius d’aquell moviment i en molts d’altres com ara les Jornades de Dramatúrgia de Vic o la Mostra d’Autors Contemporanis d’Alacant. Així mateix, va dur la gerència i programació d’Studio SA durant unes temporades i ha dirigit o participat en nombrosos seminaris, entre altres, la Dramatúrgia i Direcció Artística del Centenari d’Eduard Escalante (1995). La seua activitat teatral, però, s’ha centrat principalment en la dramatúrgia. Cal mencionar diferents obres, cicles i adaptacions: Dansa de vetlatori (1971, editada el 1978), Quatre històries d’amor per a la Reina Germana (1973, editada el 1981), Ginesta (1981), Centaures (1981, editada el 1985), Tango (1983, editada el 1985), Ni tan alts ni tan rics (1985, editada el 1989), Els viatgers de l’absenta (1987, editada el 1990), Ombres de la ciutat (1990, editada el 1992), L’amant del paradís (1994), Trilogia d’exilis que conté Diònysos, Els viatgers de l’absenta i Doctor Wittgenstein (1998) i Abú Magrib (1998). També ha fet textos per a diferents grups teatrals entre els quals cal destacar: Calidoscopi sobre alguns poemes de V. Andrés Estellés amb el Grup 49 (1980), Braguetània per al grup l’Horta Teatre de València (1987), Coses de dos per al grup La tarumba teatre d’Alzira (1989), Que visca l’Infern per a la companyia Nanà Teatre, Sa-I-Net per al grup El Batà de Paterna (1996), Catalans salvatges, estrenada per l’empresa Focus de Barcelona (1993), Shakespeare (la mujer silenciada), estrenada per Teatres de la Generalitat Valenciana (1996) o Paraules en carn viva (sobre textos de J. Fuster, 1997) i amb Horabaixa Teatre LA CARN INVICTA (sobre poemes de Vicent Andrés Estellés 1998).

També ha realitzat diferents treballs de direcció escènica i col•laboracions en la premsa, la ràdio i la televisió. Així mateix, ha obtingut diversos premis per obres estrenades i/o publicades.


Premsa:

Entrevista a Pau Esteve en Ràdio Mistelera deprés d’una actuació a la seu d’aquesta associació de La Xara (la Marina Alta)

Horabaixa Teatre LA CARN INVICTA